Nieszczelny gaźnika i poszczególne elementy silnika mogą doprowadzić do nadmiernego przegrzewania, spadku osiągów oraz problemów z prawidłową regulacją silnika. Test na wodę pozwoli zlokalizować nieszczelności silnika.
Zaczynamy: odpalamy silnik i stawiamy na podwyższeniu aby móc delikatnie dodawać gazu z kołami bez styku z podłożem. Psiknąć wodą w okolicach gaźnika, łączenia bloku z głowicą oraz tylnej ścianki. Jeżeli silnik momentalnie zgaśnie po tym zabiegu oznacza zassanie lewego powietrza. Woda zawarta w powietrzu dostaje się do wnętrza silnika i powoduje zazwyczaj nadmierne wzbogacenie mieszanki i zgaśnięcie silnika.

    

Po lewej: Podkładka pod głowicą może byc przyczyną zasysania lewego powietrza przez silnik. Jeżeli nasze podkładki mają ślady wgnieceń i wgłębień naleze je wymienić na nowe. Głowicę silnika dokręcać do bloku śrubami na krzyż.

Po prawej: Podkładka miedziana pod świecą musi być szczelna a sama świeca z wyczuciem dokręcona, żeby nie uszkodzić gwintu w głowicy.


NAPRAWA

Silikonem odpornym na wysokie temperatury uszczelniamy miejsca nieszczelności.
Lewe powietrze wchodzi również przez tylną ściankę na gumowym oringu.



Po lewej: W miejscu gdzie wchodzi nam paliwo do gaźnika jest również potencjalnym łapaczem lewego powietrza.

Po prawej: Uszczelnić tylko górny oring gaźnika.





Do góry

Copyright © 2004 - 2025 prorevo.pl All rights reserved.