Koła

Tuning

Serwis

Mugen

Revo

E-Revo


Układ kierowniczy:

E-Revo - mniejszy promień skrętu i jego regulacja


Układ zawieszenia:

E/Revo/2.0 i inne modele - wzmocnienie gwintów w wahaczach

E/Revo, E/T-Maxx - montaż tylnego zawieszenia RPM True-track

E-Revo - setup i geometria zawieszenia

E/Revo/2.0 i inne modele - wymiana oleju w amortyzatorach

E-Revo, E/T-Maxx, Summit - usuwanie luzów na zwrotnicach


Płyta podłogowa:

E-Revo, Summit - wzmocnienie mocowania silnika

E-Revo/2.0, Summit - wymiary kieszeni na akumulatory

E-Revo, Summit - wzmocnienie tylnej konstrukcji podwozia

E-Revo/2.0, Summit - zabezpieczenie tylnej półosi centralnej

E-Revo/2.0, Summit - osłony tylnego napędu

E-Revo, Summit - osłona dolnej części podwozia

E-Revo/2.0, Summit - większe otwory na kable w boxach


Układ napędowy:

E-Revo, E-Maxx - centralny dyferencjał produkcji Prorevo

E/Revo/2.0 i inne modele - profesjonalne składanie kół

E/Revo, E/T-Maxx - regulacja sprzęgła skrzyni biegów

E-Revo i inne modele - likwidacja luzów dyferencjałów i kół

E-Revo - dobór przełożeń zębatek silnika i odbioru + program

E-Revo i inne modele - serwis dyferencjałów

E/Revo, E/T-Maxx - regeneracja oryginalnych półosi napędowych

E-Revo - modyfikacja przeniesienia napędu z Losi LST


Wykaz części do modelu E-Revo:

E-Revo - interaktywne rysunki techniczne podzespołów


 

Traxxas E-Revo w skali producenta 1:10 w porównaniu do truggy  Mugen MBX6T w skali 1:8. Z E-Revo/2.0 wyciskam cały jego potencjał, nie narażając użytkownika na niepotrzebne wydatki.
   

Pierwszy etap modyfikacji E-Revo 1.0

1. Montaż centralnego dyferencjału PROREVO w celu ograniczenia awarii mechanizmów przeniesienia napędu. W znacznym stopniu poprawia to również trakcję modelu na różnych nawierzchniach.
2. Wzmocnienie tylnej konstrukcji płyty podłogowej by zminimalizować ryzyko pęknięcia podwozia oraz bulkheadów przy niefortunnym skoku, zderzeniu czy koziołkowaniu. Możemy do tego celu również użyć fabrycznego zestawu Traxxas 5632.
3. Oferuję profesjonalny montaż kół. Żywotność fabrycznych kół jest bardzo ograniczona już nawet przy zasilaniu pakietami 2x2s. Wprowadzają one duże wibracje, powodując pogorszenie właściwości jezdnych i przyspieszone zużycie podzespołów zawieszenia.
4. Usunięcie luzów na kołach. Zabieg ten nie jest konieczny jeśli seryjne hexy nie mają jeszcze nadmiernego luzu. Na jakiś czas wystarczą wtedy podkładki teflonowe pod hexa.
5. Serwis amortyzatorów z wymianą oleju na odpowiedni.
6. Usunięcie luzów zwrotnic.
7. Naprawa mechanizmu skrętu.
8. Odpowiedni setup z geometrią zawieszenia.
9. Prawidłowe zaprogramowanie regulatora ESC.
10. Kompletny serwis dyferencjałów.
11. Wzmocnienie mocowania silnika.
12. Naprawa uszkodzonych gwintów w wahaczach.
13. Wymiana uszkodzonych łożysk na nowe z uszczelnieniem stykowym 2RS, odpowiednio nasmarowane dedykowanym smarem.
14. Montaż osłony piankowej, która zapobiega uszkodzeniu tylnej ośki centralnej. Powiększone otwory na kable zasilające w boksach akumulatorów. Wzmocnienie dolnej osłony podwozia.


    Powyższe modyfikacje wykonuję na samym początku serwisu, co znacznie poprawia właściwości jezdne i wytrzymałość całej konstrukcji E-Revo. Przy używanych modelach często pojawiają się niespodziewane usterki oraz nieumiejętne naprawy, których serwis  na wybranych przeze mnie modelach przedstawiam tutaj.
 

Drugi etap modyfikacji

1. Wymiana wahaczy na produkty RPM. Tylny, w wersji tylko i wyłącznie True-Track 80562. Dodatkowo przy jego montażu wzmacniam zwrotnice oraz montuję osłony mojego projektu. Plastikowy gwint górnego wahacza wymieniam na mocniejszy i trwalszy mosiężny.
2. W przypadku awarii fabrycznych serwomechanizmów skrętu, proponuję zamontowanie jednego mocniejszego serwa o parametrach przynajmniej 20kg/0.15sekundy. W modelach zasilanych pakietami 2x3s montuję zewnętrzny regulator napięcia UBEC dla seryjnie montowanych regulatorów ESC Traxxasa. W znacznym stopniu ogranicza to możliwość spalenia fabrycznego BECa w regulatorze ESC. W przypadku produktów firmy Hobbywing MAX8, które są dedykowane do modeli E-Revo/E-Maxx zabieg ten nie jest konieczny z powodu dużo lepszych parametrów.
3. Wymiana tylnej lotki na firmowe produkty z modeli buggy/truggy 1:8, które są wytrzymalsze od fabrycznie zamontowanej. 
4. Montaż stabilizatorów Traxxas 5498. Ich zadaniem jest wykorzystanie maksymalnej przyczepności wszystkich 4 kół szczególnie w pokonywaniu zakrętów.
 

    Z mojego punktu widzenia opisane powyżej  ulepszenia są wystarczające dla modelu E-Revo.
    Ekstremalne zmiany konstrukcyjne przeszedł mój model E-Revo. Na bazie mojej konstrukcji przerabiam również ekstremalnie podwozia jak model znajomego zza Odry tutaj.
 


Do góry

Copyright © 2004 - 2021 prorevo.pl All rights reserved.