Koła

Tuning

Serwis

Mugen

Revo

E-Revo

Historia tuningu mojego spalinowego monster trucka Traxxas Revo

2006

   

   

 

2007 - 2008

Modyfikacje: centralny dyferencjał plus tylny hamulec, stabilizatory własnej produkcji, silnik big block SH.28 P6 po dodatkowym portowaniu bloku i tulei, zlikwidowane luzy na hexach, tytanowe drążki skrętu/zbieżności firmy Lunsford Racing, aluminiowe drążki popychaczy traxxas, mocowanie lotki firmy Hot Bodies, zwrotnice RPM, układ wydechowy Trinity, bak paliwa Trinity Spyder 170ml.

Aby zamontować tak duży silnik w Revo pojawił się mały problem: seryjnie montowany układ wydechowy nie mieścił się za silnikiem. Dłuższy blok silnika SH powodował, że kolanko wydechu wystawało za wieżyczką słupków karoserii i jedynym wyjściem było przesunięcie silnika do przodu o 8mm oraz całej skrzyni biegów. Płyta podwozia oraz blok silnika musiałem wyfrezować.

    

   

    

    

 

Montaż stabilizatorów własnej produkcji :)

    

    

 

2009 - 2010

Skrzynia biegów oraz centralny dyferencjał po 5 litrach jazdy na silniku SH.28 P6. Jak widać prawidłowy olej w dyferencjale centralnym, odpowiednie ustawienie sprzęgła poślizgowego na zębatce odbiorczej skrzyni biegów przyczynia się w znacznym stopniu do bezproblemowej pracy całej przekładni głównej.

    

    

 

Sporo wytrzymalsze dyferencjały z modelu E-Revo zamontowałem w Revo. Na zdjęciach widać spore różnice w budowie. Ośka satelit została wzmocniona poprzez środkowy "bloczek", a metalowe "koperty" w kubku dyfra wzmacniają jego całą konstrukcje. Oprócz tego zmiany są w budowie plastikowego kubka oraz śruby mocujące są dłuższe.

    

 

W celu obniżenia wagi zamontowałem wyczynowy silnik o pojemności 3cm czyli OS 18TZ, który jest o 200 gram lżejszy od SH.28 P6. Wymieniając stalowe elementy zawieszenia na tytanowe oraz tylne zawieszenie na RPM True-track 80562 waga podwozia spadła o kolejne 150g. Model lepiej się prowadzi, nie ma problemów z podsterownością na szybkich zakrętach. Zużycie paliwa znacznie spadło. To, co silnik SH konsumował w 10 minut - teraz starcza na 20 minut silnikowi OS.

    

    

 

Nowe amortyzatory z modelu Revo Platinum, które mają pokryte teflonem obudowy aby przedłużyć żywotność tłoczków. Natomiast tłoczyska zostały pokryte tlenkiem tytanu dla lepszego poślizgu w uszczelnieniach. Na sam koniec to tłoczki Traxxas VDP o zmiennej charakterystyce pracy przy sprężaniu/rozprężaniu amortyzatora.

 


 


    

 

 

 

Nowa aparatura Spektrum DX3S z zestawem telemetrii. Pomiar napięcia odbiornika, temperatury silnika i jego obrotów pokazywany na wyświetlaczu nadajnika. Bardzo wygodna, szybka i zaawansowana aparatura.

    
 


    Nowy tłumik firmy THS

 

 

Nylonowe hexy 17mm, wytrzymałe do spalinowego Revo

    

    
 


    Moje pierwsze malowanie karoserii aerografem :)

 

 

Kolejne malowanie aerografem :)

    

    

    

 

Zaczynam budowę elektrycznego monster trucka traxxas E-Revo
Zapraszam
 


Do góry

Copyright © 2004 - 2021 prorevo.pl All rights reserved.