Koła

Tuning

Serwis

Mugen

Revo

E-Revo

 

  • Silniki TRX  - docieranie, regulacja i ustawienia

  • Lewe powietrze - nieszczelności w silnikach

  • Silniki - większa żywotność sprzęgła

  • Revo i T-Maxx - regulacja 2 biegu w skrzyni biegów

 

Z powodu nieszczelności gaźnika i poszczególnych elementów bloku silnika można doprowadzić do nadmiernego przegrzewania, spadku osiągów oraz problemów z regulacją silnika. Prosty test na "wodę" pozwoli zlokalizować nieszczelności silnika.
    A więc zaczynamy: odpalamy nasz model i stawiamy na podwyższeniu aby móc delikatnie dodawać gazu z kołami bez styku z podłożem; psikamy z typowego zraszacza wodą (można do tego celu użyć dowolnego spryskiwacza z wodą) w okolicach gaźnika, łączenia bloku z głowicą oraz tylniej ścianki silnika. Jeżeli silnik momentalnie zgaśnie po tym zabiegu oznacza zassanie lewego powietrza w miejscach w których spryskaliśmy wodą. Woda zawarta w powietrzu dostaje się do wnętrza silnika i powoduje zazwyczaj nadmierne wzbogacenie mieszanki i zgaśnięcie silnika. Po znalezieniu nieszczelności w naszym silniku zabieramy się do naprawy.

   

Po lewej: Podkładka (i) pod głowicą mogą być przyczyną zasysania lewego powietrza przez silnik. jeżeli nasze podkładki mają ślady wgnieceń i wgłębień po jakimś "syfie" należałoby je wymienić na nowe, a gdy nie mamy takiej możliwości na nowe dokręcamy delikatnie głowicę silnika śrubami na przemian dla idealnego dopasowania głowicy do bloku silnika.

Po prawej: Jeżeli podkładka pod świecą jest zniszczona co łatwo zauważyć gdy przylepia nam się wszelaki syf z zewnątrz po jeździe do paliwka które nam ucieka przez tą podkładkę zniszczoną. W takim wypadku najlepiej wymienić podkładkę na nową i dobrze i dobrym kluczem świecę dokręcać :)



NAPRAWA
  1. Jeżeli już znamy miejsca łapania lewego powietrza to wyciągamy nasz silnik z modelu i dokładnie go czyścimy.

  2. Delikatnie uszczelniamy silikonem odpornym na wysokie temperatury miejsca, które widzimy na poniższych zdjęciach używając do tego np. końcówek opasek Zip-Tie. Po nasmarowaniu gaźnika wkładamy go delikatnie w silnik tak aby silikon nie dostał się do wewnątrz silnika i skręcamy blokadę gaźnika w bloku silnika.

  3. Następnie smarujemy silikonem tylnią ściankę widoczną na fotce poniżej i składamy całość. Teraz czekamy parę godzinek aż do wyschnięcia i utwardzenia się silikonu na poszczególnych elementach silnika.

Lewe powietrze wchodzi przez tylnią ściankę na gumowym oringu, który nie gwarantuje nam skuteczności idealnego uszczelnienia.

Po lewej: W miejscu gdzie wchodzi nam paliwo do gaźnika jest potencjalnym łapaczem lewego powietrza. Te miejsca też uszczelnijmy na około silikonem .

Po prawej: Uszczelnijmy tylko górny oring naszego gaźnika.


Zarysowania na szyjce gaźnika mogą świadczyć o łapaniu lewego powietrza więc przy ściąganiu i zakładaniu gaźnika róbmy to ostrożnie i delikatnie.

 


Do góry

Copyright © 2004 - 2021 prorevo.pl All rights reserved.